УПРАВЛІНСЬКА ТА ПЕДАГОГІЧНА ПРАКТИКА СЛУХАЧІВ КУРСІВ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ КЕРІВНИКІВ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ

17 вересня 2015 року на базі комунального закладу «Педагогічний ліцей» Кіровоградської міської ради відбулась управлінська практика слухачів курсів підвищення кваліфікації керівників навчальних закладів (директори шкіл, заступники директорів шкіл з навчально-виховної та науково-методичної роботи) з проблеми «Управління інноваційною діяльністю в навчальному закладі».

Інформаційно-презентаційний блок педагогічної практики включав презентацію досвіду роботи Чередніченко Н.Ю., директора комунального закладу «Педагогічний ліцей» Кіровоградської міської ради, кандидата педагогічних наук з проблеми «Управління інноваційними процесами в педагогічному ліцеї». Наталія Юріївна акцентувала увагу на основних напрямках інноваційного управління загальноосвітнім навчальним закладом:

раціональне співвідношення традиційних та інноваційних принципів, функцій, методів управління школою;

демократизація управління ліцеєм через оптимізацію системи взаємовідносин «керівник - батьки - учителі - учні»;

підготовка всіх суб’єктів інноваційного управління до впровадження інновацій у систему управління школою;

переорієнтація педагогічного колективу та керівництва закладу на творчу діяльність;

орієнтація на суб’єкт-суб’єктні та партнерські взаємини між суб’єктами інноваційного управління; обізнаність суб’єктів інноваційного управління з інноваційним світовим доробком через розширення консультативних послуг;

зміна управлінської позиції керівника з адміністратора на консультанта вчителя з питань самоосвіти.

Під час круглого столу«Науково-методичні засади створення та розвитку інноваційного освітнього середовища» учасники мали можливість ознайомитись із:

· інноваційними підходами до проведення роботи з обдарованими учнями в педагогічному ліцеї (Волощук Т.С., заступник директора з навчально-виховної роботи);

· ефективною системою патріотичного виховання ліцеїстів шляхом використання мультимедійних технологій (Вященко В.І., заступник директора з навчально-виховної роботи):

· технологієюпроведення гурткових занять з журналістики: інноваційний аспект (Ковальова О.С., керівник гуртка журналістики педагогічного ліцею).

Під час реалізації практичного блоку керівники навчальних закладів були учасниками психологічного міні-тренінгу «Готовність педагогів до впровадження інновацій», який підготували і провели практичні психологи Гурова О.М., Калашнікова Л.В.;

відвідали уроки: інформатики у 10-му класі з теми «Поняття про шаблон документа; створення документа за допомогою майстра. Створення нумерованих і маркових списків у текстовому процесорі (вчитель Фурсикова Т.В.); зарубіжної літератури в 10 філологічному - 1 класі: "Шлях Жульєна Сореля-шлях злету чи шлях падіння?" (за романом Фредеріка Стендаля "Червоне і чорне") (вчитель Гузь О.О.); побували на екскурсії в історико-археологічному музеї імені Нінель Бокій при КДПУ ім. Володимира Винниченка (вчитель історії Панченко К.І.).

При проведенні практичного заняття «Модель інноваційного навчального закладу» Половенко О.В., завідувач ОНМЦ освітнього менеджменту та координації діяльності методичних служб КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського» акцентувала увагу на моделі управління інноваційною діяльністю, яка дає змогу реалізувати й вивчити практичну доцільність упровадження освітніх інновацій, що здійснюється у кілька етапів.

І етап (підготовка педагогічного колективу до нововведень) передбачає визначення актуальності нововведення (за рівнем його відповідності потребам школи, соціальному замовленню); результативності (оцінювання або на основі прогнозування, або на основі наявного досвіду); рівня розвитку потреб та інтересу різних груп педагогів щодо інновацій.

II етап (визначення й постановка мети та завдань на основі аналізу наявної практики) – вивчається ефективність роботи над проблемою в умовах ЗНЗ, рівень засвоєння вчителями нових теоретичних положень, вплив цього на вдосконалення практики навчання і виховання учнів.

III етап ( планування процесу впровадження інноваційних технологій), творча група розробляє алгоритм перетворення педагогічної ідеї в педагогічну технологію.

IVетап ( упровадження інноваційних технологій).

Також наголосила, що серед основних складових інноваційного процесу є функція контролю, яку розглядають як систему вивчення й перевірки ефективності впровадження інновацій. Перед адміністрацією навчального закладу стоять конкретні завдання: створити умови для інтелектуального, соціального й духовного розвитку, самореалізації вчителя; досягти оптимального рівня здійснення самоосвіти з метою розвитку особистості вчителя; забезпечити максимальну мобілізацію психічних ресурсів особистості з метою її самореалізації.

Учасники заходу висловлюють щиру вдячність Чередніченко Н.Ю., директору комунального закладу «Педагогічний ліцей», заступникам директора Волощук Т.С., Вященко В.І.; практичним психологам Гуровій О.М., Калашніковій Л.В.;вчителям Гузь О.О., Ковальовій О.С., Фурсиковій Т.В., Панченко К.І.

/Files/images/23192015/2015917114650.jpg/Files/images/23192015/2015917124411.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 348

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.